آموزش ساخت و ساز با Minecraft

آموزش ساخت و ساز با استفاده از Gamification و به طور ویژه Minecraft

مقدمه

Minecraft یک بازی ویدیویی است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با ساختن (یا تخریب) بلوک‌ها، دنیایی برای خود بسازند. این بازی پرفروش‌ترین بازی ویدئویی در تاریخ است و به‌طور بی‌پایان قابل تنظیم است تا ارزش مستمری را برای یادگیرندگان و مدرسان فراهم کند. آموزش با Minecraft یک راه ایده‌آل برای معرفی صنعت ساخت و ساز به کودکان و حتی بزرگسالانی که با این صنعت آشنایی ندارند است، به گونه‌ای که توجه آنها را جلب کند.

کودکان اغلب در سنین پایین با تجهیزات ساختمانی آشنا می‌شوند، بنابراین توضیح ساخت و ساز برای آنها لزوماً کار دشواری نیست. در واقع، این روش می‌تواند یک راه سرگرم کننده برای چرخاندن مسیر فکری آنها برای فکر کردن به ساختمان‌هایی باشد که هر روز می بینند. Minecraft به آنها این فرصت را می‌دهد که بفهمند چگونه پروژه‌های ساخت و ساز در دنیای واقعی گرد هم می‌آیند.

آموزش ساخت و ساز با Minecraft

اگر می‌خواهید چگونگی ایجاد رابطه بین آموزش ساخت و ساز و ساخت بازی‌هایی مانند Minecraft را  درک کنید، ابتدا باید Minecraft و اهداف بازی را بشناسید. برای این منظور در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

Minecraft چیست؟

Minecraft یک نوع بازی ویدیویی است که به عنوان یک بازی sandbox شناخته می‌شود، زیرا مانند یک sandbox، تنها محدودیت‌های آن مصالح ساختمانی و خلاقیت است. پس از ورود به بازی، بازیکنان می‌توانند در محیطی بی‌انتها پرسه بزنند تا مواد خام را استخراج کنند که ابزار یا ساختمان بسازند. سایر بازیکنان می توانند برای منابع با هم رقابت کنند، یا می‌توانند برای دستیابی به اهداف با هم متحد شوند.

اساساً لگوهای کریپتو، بلوک‌های امضای Minecraft، طراحی و ساخت را با نگه داشتن دنیاها در همان ساختار سه بعدی ساده می‌کنند. سادگی به معنای استفاده آسان برای افراد و کودکان در هر رده سنی است، به‌طوری که آموزش روش‌های ساخت و ساز بدون نیاز به تفکر است.

نحوه استفاده از Minecraft برای آموزش

در بسیاری از موضوعات از ابزاری مانند Minecraft برای آموزش استفاده می‌شود. معلمان ریاضی درس‌هایی در مورد نسبت‌ها و بخش‌ها ترکیب می‌کنند، و سازه‌های مشابه آثار تاریخی و سازه‌های باستانی به یادگیرندگان در مورد معماری و مردم شناسی آموزش می‌دهند. Minecraft حتی یک نسخه آموزشی ایجاد کرده که در آن توسعه دهندگان دنیاهایی را ایجاد می‌کنند که کاملاً مناسب برای یادگیری تنظیم شده‌اند.

ابزارهای خاصی برای آموزش ساخت و ساز با Minecraft نیز وجود دارد. BeIMCraft یا صنایع مدلسازی اطلاعات محیطی ساخته شده، یک بازی در نرم افزار ساخت و ساز BIM است. این یک نمونه اصلاح شده منحصر به فرد در Minecraft است که بازیکنان را در مورد عواقب واقعی پروژه‌های ساختمانی مانند هزینه و پایداری به فکر فرو می‌برند.

با استفاده از این ابزارها، صنعت ساخت‌وساز مدت زیادی منتظر نمی‌ماند تا انبوهی از سازندگان باهوش Minecraft برای اعمال مهارت‌های خود در پروژه‌های واقعی زمان بگذرانند.

استفاده از Minecraft: Education Edition

توسعه‌دهندگان در Minecraft نسخه آموزشی را طوری طراحی کردند که برای همه افراد و بخصوص کودکان در تمام سنین جذاب باشد، با بخش‌های برنامه‌ریزی شده از سن 3 سالگی تا دبیرستان و بالاتر.

بسیاری از درس‌ها در مدرسه و دانشگاه یا غیره به پایداری مربوط می‌شوند، یکی از جنبه‌های اصلی Minecraft این است که تعیین می‌کند بازیکنان چه زمانی و کجا باید برای جمع‌آوری منابع محدود سفر کنند، یا اینکه آیا باید به‌طور پایدار آنها رادر بازی خود ایجاد کنند.

نسخه Education چندین بخش دارد که به کاربران در مورد پایداری ساخت و ساز آموزش می‌دهد. چند مورد را اشاره می‌کنیم:

ترتیب خروج: در مورد خروج فاضلاب از جمله تصفیه و مدیریت، آموزش داده می‌شود.

سبز بودن: ساخت و ساز و کاهش اتلاف انرژی اضافی به این مورد در یادگیری کمک می‌کند.

جنگل‌های قابل اعتماد: جنگل‌زدایی و جایگزین‌های الوار باعث می‌شود افراد در این بازی سبز فکر کنند.

خانه پایدار: خانه‌هایی با مصالح پایدار ساخته می‌شوند و چگونگی تامین آنها نیز آموزش داده می‌شود.

این موارد نگاهی اجمالی به فضای کسب و کار ساختمانی را ارائه می‌دهند. آنها همچنین با پیام Minecraft مبنی بر فراهم کردن یک محیط یادگیری که فراگیر بودن و خلاقیت را تشویق می کند، هماهنگ هستند. در آینده نزدیک، سازندگان در صنعت ساخت و ساز بیش از هر زمان دیگری به دلیل آموخته های خود در از طریق این بازی‌ها به ساخت و ساز پایدار فکر خواهند کرد.

آموزش ساخت و ساز با Minecraft

استفاده از BeIMCraft

در حالی که نسخه آموزشی Minecraft به طور گسترده در موضوعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، ماژول BeIMCraft به طور خاص برای صنعت ساخت و ساز طراحی شده است. ماموریت BeIMCraft این است که بازیکنان را با نرم‌افزار BIM درگیر کند. ماژول بازی برای ایجاد ایده‌هایی در مورد ساخت و ساز از دیدگاه مدیریتی طراحی شده است: عواقب این پروژه ساخت و ساز چه خوب و چه بد چیست؟

نرم افزار BIM یک نمونه سه بعدی از یک ساختمان را برای استفاده قبل، حین و بعد از ساخت و ساز معرفی می‌کند. BeIMCraft نیز همین کار را انجام می‌دهد و به بازیکنان بویژه کودکان نگاهی اجمالی به نحوه ترکیب ساختمان‌های پیچیده می‌دهد. این بازی در واقع به بازیکنان فشار می‌آورد تا به جای مبتکرانه‌ترین طرح، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی و طراحی بهینه را برای یک سازه ایجاد کنند.

مرزهای واقع‌گرایانه بازی، انتظارات سنجیده‌ای را برای پروژه‌های ساخت و ساز ایجاد می‌کند. فونداسیون‌ها باید به نسبت سازه کافی باشد، برای ساختمان‌های بلند باید پشتیبانی سازه‌ای وجود داشته باشد و به همه مصالح، قیمتی تعلق می گیرد تا بازیکنان بتوانند بر هزینه‌ها نظارت کنند. اهداف همچنین شامل طراحی ساختمان‌های سالم برای سلامت ساکنین و نظارت بر زنجیره تامین برای سازه‌های پایدار است.

آموزش ساخت و ساز با Minecraft

بخش‌های ساخت و ساز در Minecraft

در حالی که BeIMCraft و Education Edition هر دو دارای ویژگی‌های هیجان‌انگیزی برای کمک به افراد در یادگیری ساخت و ساز هستند، ابزارهای ساختن در بازی می‌توانند بدون توجه به نسخه خاص در حال استفاده، مهارت‌های ساخت و ساز را آموزش دهند. یادگیری نحوه ساخت یک ساختمان در Minecraft تقریباً بر هر بخش تأکید می‌کند و در خط مقدم تمام آموزش‌های Minecraft قرار دارد.

طراحی هندسی

از طریق طرح مسئله تقارن ساختمان، بازیکنان خانه‌ها و ساختمان‌ها را با استفاده از فرمول‌های آموخته شده از هندسه طراحی می‌کنند. در حالی که این بخش به طور خاص یک دوره ریاضی را به همراه دارد، اصول اولیه هندسه به پروژه‌های ساختمانی که با آنها تعامل داریم وارد شده و افراد را به فکر مراحل برنامه‌ریزی ساخت و ساز وا می‌دارد.

آموزش ساخت و ساز با Minecraft

دانش فضایی

توانایی تجسم اشکال و ساختارها در ذهن، یک شاخص کلیدی از تمایل به موضوعات STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) است. با تجسم چیزی در ابتدا و سپس ساختن آن، افراد مهارت‌های خود در مورد دانش فضایی را با Minecraft منعطف می‌کنند و راه خود را برای یادگیری بیشتر در مورد دنیای ساخت و ساز هموارتر می‌کنند.

آموزش ساخت و ساز با Minecraft

هیبت معماری

دروس Minecraft مانند معماری ساختمان به بازیکنان این بازی می‌آموزد که سازه‌هایی را  در سبک‌های مختلف معماری بسازند. بخش‌هایی که از طریق آنها آموزش می‌بینند، به آنها این امکان را می‌دهد که با غوطه‌ور شدن در روند ساخت، سازه‌های باستانی را در نمایی جدید و با دیدی متفاوت ببینند. Minecraft حتی می‌تواند به استفاده از پروژه‌های استفاده مجدد تطبیقی و بازسازی‌ها به همان روش منجر شود.

آموزش ساخت و ساز با Minecraft

بینش زنجیره تامین

در حالی که Minecraft دارای حالتی خلاقانه است که به بازیکنان اجازه می‌دهد بدون محدودیت منابع کار کنند، BeIMCraft عمداً منابع را برای انعکاس دنیای واقعی محدود می‌کند. بازیکنان چالش‌های ناشی از کاهش منابع را بررسی می‌کنند و ممکن است در پروژه‌های خود با هزینه‌های بیش از حد روبرو شوند. درس‌ها حتی می توانند برنامه‌های زنجیره تامین را برای بازیکنان در نظر بگیرند تا تاخیرهای پیش‌بینی نشده پروژه را درک کنند.

آموزش ساخت و ساز با Minecraft

مهارت‌های تعاملی

در ساخت و ساز، ارتباط بین تیم‌ها می‌تواند یک پروژه را با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل ایجاد یا شکست دهد. Minecraft همکاری را در Craft Your Future، یک ماژول ساخت‌وساز، با ساده‌تر کردن وظایف برای انجام با هم تشویق می‌کند. چه ساختن یک سازه و چه دفاع از آن در برابر اوباش مهاجم، با کمک دیگران آسان‌تر است. این مهارت‌های تعاملی به راحتی به کار در یک محیط شغلی تبدیل می‌شود.

ارتقای همدلی

Minecraft به دلیل بی‌اعتنایی عمومی به قوانین معروف است، اما همیشه دربرگیری را ترویج می‌کند. بخش اقدام اقلیمی، آب و هوای امروز را با ده سال پیش مقایسه می‌کند و از بازیکنان می‌خواهد که با کسانی که تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار گرفته‌اند، مانند پناهندگان ناشی از افزایش سطح دریا یا خشکسالی شدید، همدردی کنند.

آموزش ساخت و ساز با Minecraft

فعالیت ساخت و ساز Minecraft به صورت قابل چاپ

برای روزهایی که بازیکن فقط باید چشمانش را از صفحه نمایش دور کند، بهتر است این وسایل ساختنی الهام گرفته از Minecraft در دسترس باشند. وسایل ساخت و ساز کاغذی نه تنها هماهنگی دست و چشم و مهارت‌های حرکتی را بهبود می‌بخشد، بلکه با دادن سناریوهای ساخت و ساز جدید به افراد و به ویژه کودکان برای بازی کردن، خلاقیت و تخیل را نیز تحریک می‌کند.

نتیجه‎‌گیری

مانند تکنولوژی ساخت و ساز و آب و هوا، آموزش به سرعت در حال تغییر است. همه‌گیری کووید-19 صنعت آموزش کودکان و بزرگسالان را در سراسر جهان تغییر داده است. ابتکارات آموزشی مانند Minecraft: Education Edition و BeIMCraft به افراد این امکان را می‌دهد که از لحاظ اجتماعی با هم‌بازی‌های خود ارتباط برقرار کنند و در حین کار بر روی نحوه بهتر شدن در Minecraft در طول مدتی که در خانه هستند، کار کنند.

در آینده نیز Minecraft همچنان ابزار مفیدی برای مدرسان و یادگیرندگان خواهد بود، زیرا هر دو به دنبال راه‌هایی برای کسب اطلاعات بیشتر از کلاس‌های درس هستند. قلمروهای بی‌نهایت قابل کاوش و ایجاد شده توسط الگوریتم در Minecraft اگر در دنیای فیزیکی بودند هشت برابر سطح زمین را در بر می‌گرفتند و این اطمینان را می‌دادند که همیشه درس دیگری برای یادگیری یا ساختن وجود دارد.

Minecraft به مدرسان اجازه می‌دهد تا درس‌های ساخت و ساز واقعی در مورد همکاری، یکپارچگی ساختاری و پایداری را با اهداف سرگرم کننده‌ای که خلاقیت و کنجکاوی را تحریک می‌کنند، متصل کنند. محبوبیت Minecraft بیش از حد تصور است و صدها میلیون بازیکن علاقه‌مند به ساخت و ساز و طراحی هستند که بازار کار فقط باید منتظر رشد آنها باشد.

منبع www.bigrentz.com

مقالات مرتبط

مهندسی ارزش ( Value Engineering ) در ساخت و ساز

مهندسی ارزش یا Value Engineering به یک فرایند سیستماتیک با هدف افزایش ارزش یک محصول اشاره دارد. تمرکز این فرایند بر بهبود عملکرد و در عین حال پایین نگه داشتن هزینه‌ها است. مهندسی ارزش که گاهی به آن “تحلیل ارزش” نیز می‌گویند، شامل تیمی از طراحان و مهندسان است که برای تجزیه و تحلیل هر مرحله از پروژه برای اطمینان از حداکثر ارزش گرد هم می‌آیند.

پروژه سد ایلیسو ( ilisu )، چالش‌ها و پیامدهای آن

ایلیسو ( ilisu ) را باید یک مورد آزمایشی برجسته برای انسجام سیاست بین آژانس‌های اعتبار صادراتی و مؤسسات توسعه دوجانبه و چندجانبه در نظر گرفت. آیا دولت‌های کشورهای OECD پروژه‌ای را تأمین می‌کنند که ابتدایی‌ترین دستورالعمل‌های مالی توسعه را که آنها به طور جمعی ایجاد و تأیید کرده‌اند را نقض می‌کند؟ این یادداشت دیدگاه سازمان های غیردولتی را در مورد این سوال ارائه می دهد. مقایسه پروژه Ilisu با دستورالعمل ها و مقررات بانک جهانی و کنوانسیون سازمان ملل متحد به عنوان ضمیمه پیوست شده است.

متدهای آموزش ساختمان سازی در 2 بازه پیش و پس از کرونا

در ابتدای سال 2020 شناسایی یک ویروس تنفسی جدید در ووهان چین زندگی و سلامت خیلی از افراد را تحت تاثیر قرار داد اما تغییرات اصلی زمانی اتفاق افتاد که این ویروس به سرعت در همه­‌ی جهان شیوع پیدا کرد و نشان داد که به­‌راحتی قصد از بین رفتن ندارد، در نتیجه تمام انسان­‌ها را مجبور کرد تا خود را با شرایط جدید سازگار کنند. از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان، سبک زندگی و روابط افراد و همچنین شرایط کاری و البته آموزش در تمام کشورها دچار تغییر شده است.

7 مرحله برای بسته شدن پروژه به‌صورت موفقیت‌آمیز

از بین تمام مراحل یک پروژه ساخت و ساز، مرحله پایانی و بسته شدن معمولاً بیشترین تاخیر را ایجاد می‌کند. بسته شدن پروژه، تکمیل موفقیت آمیز یک پروژه و انتقال نهایی دارایی‌ها به کارفرما است. این مرحله شامل نظارت شدید برای اطمینان از آماده بودن پروژه است، مانند بررسی مشخصات، جمع‌آوری اسناد و بستن قراردادهای موجود برای اجاره تجهیزات یا پیمانکاران جزء.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *