معرفی برخی مهارت‌های ضروری ساختمان‌سازی برای مدیران پروژه و تکنسین‌های حوزه ساختمان

مقدمه

مهارت­های ضروری، یادگیری مهارت‌های دیگر را برای شما فراهم می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در حرفه خود پیشرفت کنید.

مدیران پروژه برای برنامه‌ریزی، تهیه و اجرای پروژه به توانایی‌های متنوعی احتیاج دارند آن‌ها مطمئن می‌شوند که همه چیز در مسیر درست قرار دارد و همه افراد پروژه با تمام توان خود کار می‌کنند. ضمن اینکه در صورت وجود هرگونه مشکل، مدیر پروژه با مهارت‌های خود به بررسی و رفع این مشکلات می‌پردازد. آن‌ها در کار عملی دخیل نیستند اما درعین حال از پیشرفت پروژه اطمینان حاصل می‌کنند و افراد را در انجام وظایفشان کنترل می‌­کنند.

مدیران پروژه روند پروژه را ساده می‌کنند. ضمن اینکه کار ده‌ها یا حتی صدها نفر را مدیریت می‌کنند و مراحل را در زمان برنامه‌ریزی شده ادامه می‌دهند. این شغل برای موفقیت به مهارت‌های گسترده‌ای از جمله ارتباط و سازماندهی نیاز دارد.

این مقاله با معرفی مهارت‌های برتر مدیران در موفقیت و پیشرفت شغلی آن‌ها تاثیر به‌سزایی دارد.

مدیران پروژه

ارتباطات

مدیران پروژه بیشتر وقت خود را صرف برقراری ارتباط با کارمندان، گزارش پیشرفت یا مشکلات پیش‌آمده به مشتریان می‌کنند. توانایی‌های ارتباط کلامی و کتبی رمز موفقیت هستند. معمولا آن‌ها برای سخنرانی فرا خوانده می‌شوند؛ بنابراین مهم است که، با صحبت جذاب و ارائه درست در مقابل مردم ظاهر شوند.

رهبری

توانایی هدایت و ایجاد انگیزه در تیم، همواره برای پیشرفت هر پروژه‌ای بسیار حیاتی بوده است. مدیران پروژه باید درگیری‌های شخصی را برطرف کنند و روحیه تیم را تقویت کنند و در عین حال، کم‌کاری و ضعف افراد را کنترل کنند و آنها را در جهت بهبود همراهی کنند.

مهارت‌های ضروری ساختمان‌سازی برای مدیران پروژه و تکنسین‌های حوزه ساختمان

مدیریت

برای کار موفق ، مدیریت افراد بسیار ضروری است. برخی مهارت‌های ضروری ساختمان‌سازی شامل تقدیر از کار و حتی بازخواست افراد می‌باشد. مسئولیت مدیر پروژه تعیین اهداف، ارزیابی عملکرد پروژه و تشویق و در کنار آن تنبیه همکاران است.

مذاکره

مدیران پروژه با یک برنامه و روش مناسب، در زمینه‌های مختلف پروژه، با مشتری مذاکره می‌کنند. آنها برای مصالح و نیروی‌کار مذاکره و معامله می‌کنند. ضمن اینکه دانستن چگونگی مذاکره برای به‌دست‌آوردن آنچه که برای موفقیت لازم دارند، همراه با رضایت خاطر همه افراد، مهارتی است که با تجربه به وجود خواهد آمد و در نهایت در پیشرفت آن‌ها موثر است.

سازماندهی

مدیران پروژه در صورت نامنظم و فراموش‌کار بودن اصلا مناسب نخواهند بود. از آنجا که آن‌ها بسیاری از جنبه‌های مختلف را بررسی می‌کنند ، باید در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود سازماندهی داشته باشند. بنابراین برای مدیران پروژه داشتن یک سیستم سازمانی مناسب، مثل یک دفتریادداشت الکترونیکی یا یک برنامه‌ریز بسیار مهم است؛ تا بتوانند تمام جزئیات را در ذهن خود نگه دارند.

 

حل مسئله

در پروژه‌ها مسائلی وجود دارد که برای مدیران پروژه پیش می‌آید. بنابراین وظیفه آن‌ها این است که مشکلات احتمالی را از قبل، پیش‌بینی کنند و در صورت بروز این مسائل راه‌حل‌های متفکرانه را پیش‌بینی کنند. داشتن همیشگی برنامه و گزینه‌های جایگزین می‌تواند از تاخیرهایی که موجب هزینه اضافی می‌شود جلوگیری کند و کار را در مسیر خود ادامه دهد. با این حال، همه مسائل قابل‌پیش‌بینی نیستند؛ بنابراین برای مدیران پروژه بسیار مهم است که با قدرت با مشکلات غیرمنتظره کنار بیایند و از اینکه این مسائل باعث افت پروژه نشوند، اطمینان حاصل کنند تا در مهارت‌های ضروری ساختمان‌سازی عملکرد مناسبی داشته باشند.

بودجه‌بندی

تمام پروژه‌ها با مقدار مشخصی بودجه همراه هستند. این مسئولیت مدیر پروژه است که بودجه را مدیریت و با بیشترین دقت کنترل کند. این مهارت نیاز به تجربه دارد. ضمن اینکه معمولا مدیران می‌توانند با صرف وقت در پروژه‌های بزرگ، دانش لازم را برای نحوه هزینه و پس انداز بدست آورند.

تکنسین‌های ساختمان

متخصصان این حوزه به عنوان یک تکنسین ساختمان ، برای بدست‌آوردن برخی مهارت‌های ضروری ساختمان‌سازی، تجربه‌هایی را در زمینه‌های مختف به دست خواهند آورد. ضمن اینکه آن‌ها درک ساختار ساختمان و توجه به جزییات، تفکر و مهارت‌های استدلال، توانایی تحلیل دانش ریاضی و توانایی استفاده از نرم‌افزارهای اصلی را دارند.

استدلال و تفکر

یک محیط شغلی می‌تواند محیطی غیرقابل‌پیش‌بینی برای کار باشد. مواد مختلف می‌توانند در اثر آب و هوا آسیب ببینند، ابزارها از بین بروند و کارها به تأخیر بیفتد. بنابراین داشتن مهارت حل سریع مسئله و استدلال مهم است، زیرا ممکن است لازم باشد با افراد خود استدلال کرده و مشکلات را حل کنند.

ذهن آماده برای یادگیری ایده‌های جدید

با رشد سریع فناوری، همیشه روش‌ها و تکنیک‌های جدیدی برای کمک به شما در اتمام کارها همراه با کارآیی بیشتر وجود دارد. ماهرترین تکنسین‌های ساختمانی کسانی هستند که در یادگیری توانایی‌ها و ایده‌های جدید، توانمند هستند. به‌روز بودن همیشگی و یادگیری مفاهیم جدید در زمان خود نشان می‌دهد که آن‌ها انگیزه موفقیت را دارند.

مقالات مرتبط

مهندسی ارزش ( Value Engineering ) در ساخت و ساز

مهندسی ارزش یا Value Engineering به یک فرایند سیستماتیک با هدف افزایش ارزش یک محصول اشاره دارد. تمرکز این فرایند بر بهبود عملکرد و در عین حال پایین نگه داشتن هزینه‌ها است. مهندسی ارزش که گاهی به آن “تحلیل ارزش” نیز می‌گویند، شامل تیمی از طراحان و مهندسان است که برای تجزیه و تحلیل هر مرحله از پروژه برای اطمینان از حداکثر ارزش گرد هم می‌آیند.

7 مرحله برای بسته شدن پروژه به‌صورت موفقیت‌آمیز

از بین تمام مراحل یک پروژه ساخت و ساز، مرحله پایانی و بسته شدن معمولاً بیشترین تاخیر را ایجاد می‌کند. بسته شدن پروژه، تکمیل موفقیت آمیز یک پروژه و انتقال نهایی دارایی‌ها به کارفرما است. این مرحله شامل نظارت شدید برای اطمینان از آماده بودن پروژه است، مانند بررسی مشخصات، جمع‌آوری اسناد و بستن قراردادهای موجود برای اجاره تجهیزات یا پیمانکاران جزء.

متدهای آموزش ساختمان سازی در 2 بازه پیش و پس از کرونا

در ابتدای سال 2020 شناسایی یک ویروس تنفسی جدید در ووهان چین زندگی و سلامت خیلی از افراد را تحت تاثیر قرار داد اما تغییرات اصلی زمانی اتفاق افتاد که این ویروس به سرعت در همه­‌ی جهان شیوع پیدا کرد و نشان داد که به­‌راحتی قصد از بین رفتن ندارد، در نتیجه تمام انسان­‌ها را مجبور کرد تا خود را با شرایط جدید سازگار کنند. از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان، سبک زندگی و روابط افراد و همچنین شرایط کاری و البته آموزش در تمام کشورها دچار تغییر شده است.

پروژه سد ایلیسو ( ilisu )، چالش‌ها و پیامدهای آن

ایلیسو ( ilisu ) را باید یک مورد آزمایشی برجسته برای انسجام سیاست بین آژانس‌های اعتبار صادراتی و مؤسسات توسعه دوجانبه و چندجانبه در نظر گرفت. آیا دولت‌های کشورهای OECD پروژه‌ای را تأمین می‌کنند که ابتدایی‌ترین دستورالعمل‌های مالی توسعه را که آنها به طور جمعی ایجاد و تأیید کرده‌اند را نقض می‌کند؟ این یادداشت دیدگاه سازمان های غیردولتی را در مورد این سوال ارائه می دهد. مقایسه پروژه Ilisu با دستورالعمل ها و مقررات بانک جهانی و کنوانسیون سازمان ملل متحد به عنوان ضمیمه پیوست شده است.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *