سیستم مدیریت یادگیری lms | هر آنچه باید بدانید

چکیده

سیستم مدیریت یادگیری lms را به نام سیستم مدیریت دروس نیز می‌شناسند. نام اختصاری و مخفف شده‌ی این برنامه lms می‌باشد. این سیستم نرم افزاری می‌باشد که تحت وب است و فعالیت‌هایی نظیر مدیریت، مستندسازی، پیگیری، گزارش گیری و ارائه دوره‌های تحصیلی و برنامه‌های آموزشی را می‌تواند انجام دهد.

سیستم مدیریت یادگیری lms

برنامه‌ای برای مدیریت و نظارت بر عملکرد دیگران طراحی شده است که آن را سیستم مدیریت یادگیری lms نامیده‌اند. این برنامه در حوزه‌ی آموزشی می‌تواند بین مدرس و دانشجویان و دانش آموزان ارتباط برقرار کند. انجام کوئیزها و امتحانات تستی و تشریحی در این برنامه قابل انجام می‌باشد. در این برنامه وضعیت دانشجویان هر مدرس به طور جداگانه قابل پیگیری می‌باشد و کارنامه هر شخص در اینجا ثبت می‌شود.

در این برنامه می‌توانید برنامه‌های درسی خود را دنبال کنید و کلاس‌های آموزشی را به طور تخصصی و غیر حضوری در آن برگزار کنید. در حوزه‌ی سازمانی و یا مؤسسات نیز می‌توان از آن برای مدیریت و نظارت برعملکرد کارکنان استفاده نمود. خلاصه آن که هر چیزی که یک مدیر برای سمت مدیریتی خود نیاز دارد توسط این برنامه می‌تواند به آن دست یابد. ای برنامه از دو شاخه مجزا تشکیل شده است:

  • سرور اجرا کننده‌ی فعالیت‌های مرکزی که شامل مدیریت و اجرای دروس، ساخت، احراز هویت کاربران، ارائه داده و اعلانات می‌شود.
  • بخش دوم رابط کاربری می‌باشد که داخل مرورگر سازمان تحت عنوان وب فعالیت می‌کند. این بخش توسط مدیران، مدرسان و دانشجویان و دانش آموزان استفاده می‌شود.

دلیل اهمیت سیستم مدیریت یادگیری lms

تمامی مشاغل و کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از برنامه سیستم مدیریت یادگیری متناسب با شغلشان استفاده کنند. اولین دلیل حائز اهمیت بودن این سیستم کاهش هزینه‌های اضافی می‌باشد. شرکت‌هایی که تعداد کارمندان آن بین 500 تا 9999 نفر می‌باشد، حقوقی معادل 838 دلار برای هریک از کارمندان پرداخت می‌شد.

هم اکنون با بهره گیری از این نرم افزار حقوق پرداختی هر کارمند حدود 100 دلار کاهش یافته است. از این‌رو هزینه‌های پرداختی کارفرما کاهش یافته و این موضوع به نفع کارفرمایان شده است. از بین بردن نیازهای برون سپاری در مبحث آموزشی از دیگر دلایل محبوبیت این سیستم می‌باشد. آموزش در این سیستم کاملاً شخصی سازی شده است.

این موضوع در شرکت‌های کوچک بیشتر به در می‌خورد. به‌طوری که در محتوای آموزشی خود می‌توانند ابتکارات و خلاقیت‌های خود را بدون اتلاف وقت، کاملاً شخصی سازی کنند. در این سیستم همه چیز طبق قوانین و مقررات می‌باشد. این موضوع باعث جذابیت هرچه بیشتر lms شده است. به‌طوری که اگر هریک از افراد طبق قوانین فعالیت‌های خود را انجام ندهند، روابط دچار اختلال می‌شود و به مشکل بر می‌خورند.

از این‌رو کارفرمایان نیز باید طبق قوانین به کارکنان خود آموزش دهند و آموزش‌های لازم را در این برنامه ذخیره کنند تا در آینده از آن‌ها به خوبی بهره گیرند. در صورت لزوم و تغییر قوانین به روز کردن محتوای آموزش در سیستم مدیریت یادگیری کار راحتی می‌باشد. راحتی در آموزش دورکاری به کارکنان آن هم به بهترین شکل ممکن یکی دیگر از دلایل محبوبیت این سیستم می‌باشد. در سیستم برای هر فرد راهی کاملاً شخصی و مجزا در زمینه‌ی آموزش وجود دارد.

با وجود سیستم مدیریت یادگیری بخشی از وظیفه‌ی کارفرمایان که نظارت و سنجش عملکرد کارکنان می‌باشد بسیار راحت شده است. کارفرمایان می‌توانند از داده‌های مرکزی استفاده کنند تا فعالیت پیگیری عملکرد کارکنان به خوبی انجام شود.

مزیت‌ها و معایب سیستم مدیریت یادگیری lms

مزایا

مزایای lms

از ابتدایی‌ترین مرحله آموزش در کلاس‌های گوناگون سخن می‌گوییم. ثبت‌نام، اگر بخواهید برای شرکت در کلاسی حاضر شوید ابتدا باید در آن کلاس ثبت‌نام کرده باشید. احتمالاً تجربه‌ی ثبت‌نام در کلاس‌های گوناگون را تا به حال داشته‌اید و می‌دانید که از چه دغدغه‌هایی برخوردار است.

شلوغی و ازدحام محل ثبت‌نام، کامل نبودن مدارک ثبت‌نام، قطعی سیستم‌های ثبت‌نام و از همه مهم‌تر مسئله‌ی قرنطینه دز مدت زمان شیوع بیماری کوید 19 و… از مشکلاتی ست که ممکن است وقت گران‌بهای شما را بگیرد. شما با استفاده از سیستم مدیریت یادگیری و یا به عبارتی همان lms می‌توانید ثبت‌نام خود را در کمتر از یک ساعت انجام دهید بدون اینکه با کوچک‌ترین مشکل یا اتلاف وقت مواجه شوید.

انعطاف‌پذیری این نرم افزار بسیار کارآمد است. شما می‌توانید در هر زمان و هر مکانی که خواستید از این نرم افزار جهت رفع نیازتان بهره ببرید. مشارکت و همکاری یکی از فعالیت‌هایی ست که دانش آموزان و حتی دانشجویان ما عملکردی ضعیف دارند. با استفاده از این نرم افزار فعالیت‌های گروهی نیز خود به خود به دانشجویان و دیگر افراد آموزش داده می‌شود.

در این روزهای پر دردسر اقتصادی و خراب شدن اوضاع مشاغل بهتر است از هزینه‌های اضافی و گزاف خودداری کنیم. در زمینه‌ی آموزشی نیز می‌توان با کاهش هزینه‌ها باری از دوش برداشت، بطوریکه آموزش مجازی باعث کاهش رفت و آمد، کاهش مصرف اقلام مصرفی مانند کاغذ و در نتیجه کاهش هزینه‌ها برای کارکنان و کارفرمایان می‌شود.

سیستم مدیریت یادگیری lms بسیار متنوع و سرگرم کننده در عین حال آموزشی با کیفیت و با قدرت می‌باشد. محدود نبودن ظرفیت پذیرش یکی از اصلی‌ترین مزیت این سیستم می‌باشد؛ اما خب هر سیستمی از مزایا و معایب متعددی برخوردار است. نرم افزار lms نیز از این قضیه مستثنا نیست. ایجاد روابط اجتماعی و یافتن دوستان و همکاران جدید می‌تواند یکی از مزایای این سیستم در سطح ایزوله سازی افراد در نظر گرفته شود.

معایب

وابسته بودن این سیستم به تکنولوژی تا حدی سبب مشکلاتی شده است. از آن جایی که کار کردن با این سیستم نیازمند اینترنت می‌باشد، مشکل ضعیفی یا قطعی اینترنت یکی دیگر از مشکلات و معایب سیستم مدیریت یادگیری lms می‌باشد. اگر دانش آموز یا دانشجویی نتواند خود را بسنجد و ارزیابی کند نمی‌تواند پله ترقی را طی کند.

کمبود وقت برای توضیحاتی با جزئیات بیشتر و کامل‌تر باعث می‌شود دانش آموزان آن طور که باید فیدبک نداشته باشند اما این مسئله بازهم به دبیر مربوطه مربوط می‌شود که تا چه اندازه می‌تواند به سؤالات و چالش‌های ذهنی دانش آموزانش پاسخ دهد.

با شیوع ویروس کرونا و جای‌گیری کلاس‌های مجازی به جای کلاس‌های حضوری، کمتر کسی پیدا می‌شود که نام برنامه‌ی سیستم مدیریت یادگیری یا lms را نشنیده باشد. افراد و کارکنان مدارس، دانشگاه‌ها و جایگاه‌های آموزشی دیگر می‌توانند از این سیستم برای آموزش فعالیت‌های خود به دیگران کمک گیرند؛ اما این برنامه مختص دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی دروس نمی‌شود.

بلکه می‌توانید در هر زمینه‌ی کسب و کار و آموزشی اعم از بازاریابی و تبلیغات، بخش بهداشت و سلامت و دارو، سازمان‌های خصوصی و ادارات نیز می‌توانند برای آموزش‌های خود از این برنامه استفاده کنند.

پس از بین رفتن ویروس کرونا و تمام شدن وضعیت قرنطینه، افراد می‌توانند در کنار آموزش حضوری از آموزش غیرحضوری و برنامه lms استفاده کنند تا دانش آموزان و دانشجویان فیدبک بهتری نسبت به قبل داشته باشند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به زبان ساده و گویا به مباحث سیستم مدیریت یادگیری lms بپردازیم و جامع و کامل در موردش برایتان شرح دهیم. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در این‌باره با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

پروژه سد ایلیسو ( ilisu )، چالش‌ها و پیامدهای آن

ایلیسو ( ilisu ) را باید یک مورد آزمایشی برجسته برای انسجام سیاست بین آژانس‌های اعتبار صادراتی و مؤسسات توسعه دوجانبه و چندجانبه در نظر گرفت. آیا دولت‌های کشورهای OECD پروژه‌ای را تأمین می‌کنند که ابتدایی‌ترین دستورالعمل‌های مالی توسعه را که آنها به طور جمعی ایجاد و تأیید کرده‌اند را نقض می‌کند؟ این یادداشت دیدگاه سازمان های غیردولتی را در مورد این سوال ارائه می دهد. مقایسه پروژه Ilisu با دستورالعمل ها و مقررات بانک جهانی و کنوانسیون سازمان ملل متحد به عنوان ضمیمه پیوست شده است.

متدهای آموزش ساختمان سازی در 2 بازه پیش و پس از کرونا

در ابتدای سال 2020 شناسایی یک ویروس تنفسی جدید در ووهان چین زندگی و سلامت خیلی از افراد را تحت تاثیر قرار داد اما تغییرات اصلی زمانی اتفاق افتاد که این ویروس به سرعت در همه­‌ی جهان شیوع پیدا کرد و نشان داد که به­‌راحتی قصد از بین رفتن ندارد، در نتیجه تمام انسان­‌ها را مجبور کرد تا خود را با شرایط جدید سازگار کنند. از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان، سبک زندگی و روابط افراد و همچنین شرایط کاری و البته آموزش در تمام کشورها دچار تغییر شده است.

شیوه‌های آموزش مجازی صنعت ساختمان در 3 کشور مختلف پیشرو در این زمینه

این روز‌ها به علت همه‌گیری ویروس کرونا در جهان و تغییراتی که این ویروس در سبک زندگیِ کاری و اجتماعی افراد ایجاد کرده، نقش فضای مجازی در همه‌ی حوزه‌ها بسیار پررنگ شده است. یکی از حوزه‌هایی که از زمان شیوع ویروس کرونا به‌شدت با فضای مجازی درگیر شده، حوزه‌ آموزشی است. در حال حاضر دوره‌های آموزشی مختلفی در سراسر دنیا به‌صورت مجازی (آموزش مجازی) در حال برگزاری هستند.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *